Historie

Fotballklubben Fosen ble stiftet den 24. oktober 1989 av moderklubbene Nes/Oksvoll IL, Jøssund U&IL, Lysøysund IL og Bjugn IL. I utgangspunktet ble klubben opprettet for å drifte Bjugn kommunes senior- og juniorlag i herrefotball. Klubben har etterhvert blitt en breddeklubb med gutter og jenter fra 6 år og opp til og med senior.

Pr 2024 har klubben mer enn 380 medlemmer. Vårt senior herrelag spiller i 6.div, avd. 1. Vårt senior damelag spiller i 4.div, avd. 3.

Visjon og verdier

Vår visjon er:

TRYGGHET + MESTRING = TRIVSEL

Blant våre verdier er tanken om FLEST MULIG - LENGST MULIG.

FK Fosen skal ha et godt sportslig tilbud til de som ønsker å delta i organisert fotball. Det sportslige tilbudet skal gi alle spillere opplevelse av mestring og utfordringer.

• FK Fosen skal fremstå som noe man er stolt av å være en del av.

• FK Fosen skal være en betydelig aktør innen barne- og ungdomsarbeidet i nærmiljøet. Det innebærer at klubben skal bidra til fysisk og sosial utvikling av barn og unge.

• Individuell tilpasset sportslig tilbud er viktig. Det innebærer at klubben vil jobbe for å gi spillerne en ferdighetsutvikling som er i tråd med deres behov og ønsker. Det er klubben som skal sørge for talentutviklingen, og det er i klubben man best kan ta vare på våre talenter.